Motoristom prijazna šola vožnje

sola-voznje-za-motoriste.jpg

Vozniški izpit nas čaka na koncu dolgega procesa, ki večinoma poteka v avtošoli. Do izpitne vožnje moramo opraviti kar nekaj obveznosti, od teh pa je veliko odvisno – nenazadnje je pomembno tudi to, kako se bomo kot kandidati počutili in kako prijetna bo celotna izkušnja. 

Še posebej relevantno je to za motoriste, ki so pogosto nekoliko bolj zahtevni. Če želimo izkoristiti vse, kar nam ponuja izbrana šola vožnje na poti do vozniškega dovoljenja, moramo skrbno izbrati pravega izvajalca.

Motoristi so nekoliko zahtevnejši zato, ker gre pogosto za kandidate, ki se na cesti že dokaj dobro znajdejo, saj verjetno že imajo dovoljenje B kategorije. Poleg tega imajo motorji svoje zakonitosti, ki jih je treba spoznati in se nanje navaditi. Motoristi so tisti, ki na cesti zares uživajo in želijo svojo izkušnjo še nadgraditi. 

Gotovo pričakujejo, da jim bo šola vožnje kar se da naklonjena in da bodo usposabljanje lahko dobro izkoristili. Ne gre le za formalni postopek, temveč za koristno šolo, ki nas res dobro pripravi na vožnjo.

Šola vožnje poskrbi za to, da bomo z motorjem suvereno zapeljali na cesto

Postopek, ki ga ponuja šola vožnje

Moramo pa se zavedati, kaj nam šola vožnje dejansko ponuja, če se odločimo opravljati program za voznika motorja. Izberemo izvajalca, ki opravlja usposabljanja za kategorijo A oziroma katero izmed ostalih kategorij v tem sklopu, to so kategorije A2, A1 in AM. 

Že tu se srečamo z različnimi omejitvami, načeloma se za A in A2 odločajo bolj ambiciozni motoristi, ljubitelji pravih jeklenih konjičkov, medtem ko sta kategoriji A1 in AM namenjeni mlajšim motoristom ali tistim, ki bodo večinoma vozili skuterje po mestu.

Samo šolanje in usposabljanje za izpit za motor je sicer precej podobno kot pri usposabljanju za B kategorijo. Pravzaprav je celoten postopek povsem ekvivalenten. Obveznosti so praktično enake, opraviti bo treba zdravniški pregled in izpit iz prve pomoči, nato pa na avtošoli tečaj CPP ter izpit na izpitnem centru. Nato začnemo s praktičnim usposabljanjem, kjer se bomo dejansko naučili vožnje z motorjem.

Na koncu čaka kandidate izpitna vožnja, v roku dveh let po tem pa še dodatno usposabljanje oziroma tečaj varne vožnje. To je torej celoten postopek, ki ga opravljamo večinoma pri avtošoli. A s tem orisom še ne ugotovimo vsega, kar nam ponuja šola vožnje, saj v praksi veliko štejejo tudi mnogi detajli.

Kako šola vožnje dejansko opravlja usposabljanje?

Teoretični del se opravlja pri izvajalcu, ki ima verjetno svoje prostore, kjer se izvajajo tečaji. Izpit opravljamo na izbranem izpitnem centru, se pa moramo pravočasno prijaviti. Bolj zanimivo je opravljanje praktičnega usposabljanja, kar pogosto predstavlja večino dela, ki nas čaka, če želimo opraviti izpit za motor.

Tako imenovana praksa oziroma vožnja se začne po tem, ko opravimo teoretični del izpita. Pridobimo evidenčni karton in se zglasimo pri avtošoli. Dobimo inštruktorja in se dogovorimo za ustrezne termine, s katerimi se usposabljanje začne. Običajno šola vožnje opravlja usposabljanja na poligonu, kjer spoznavamo osnove. 

Zakonsko je predpisano število ur, ki jih moramo opraviti na poligonu, tam opravljamo osnovne vaje in se spoznavamo z osnovami upravljanja motorja. Te vaje pomagajo pri vožnji, poleg tega se pripravljamo tudi na izpitno vožnjo, pri kateri se te spretnosti preverjajo. Vozimo osmice, treniramo počasno vožnjo, speljevanje, zaviranje in izogibanje oviram. 

Nato sledi praksa na cesti. Veliko dela je že v križiščih in na drugih prometnih cestah, seveda pa nas pot do izpita vodi tudi na avtocesto. Na ta način nabiramo izkušnje, opraviti moramo vsaj dvajset ur, da se lahko prijavimo na izpitno vožnjo. Za večino kandidatov to ni velik problem, če že imajo izpit za avto in se na cesti dobro znajdejo. Tako mnogi kandidati že po dvajsetih urah uspešno opravijo izpit, saj se na samo upravljanje motorja hitro privadijo.

Motoristi so na cesti posebej ranljivi, zato ima šola vožnje še večjo vlogo

Šola vožnje motoristom ponuja dodano vrednost

Motoristi imajo v šoli vožnje nekoliko drugačno izkušnjo. Zdi se, da je postopek nekoliko bolj intenziven in obsežen, saj vožnja motorja ne vključuje le znanja glede upravljanja vozila. 

Prav tako se izpostavlja motoristična oprema, verjetno bo prva destinacija pred začetkom vožnje moto trgovina, kjer dobimo pravo opremo. Sicer lahko pričakujemo, da bo imela avtošola nekaj opreme, ki si jo lahko izposodimo, a vsekakor je smiselno, da imamo svojo opremo, ki jo bomo prej ali slej potrebovali. 

Računamo na to, da bo inštruktor lahko pomagal tudi pri tem, saj začetniki pogosto niti ne vedo, kakšna oprema je primerna in kaj sploh potrebujejo. Poleg tega ima moto trgovina običajno precej drago opremo, tako da pride vsak nasvet še kako prav, da kot začetniki ne bomo zapravljali denarja za nepotrebne kose ali pa varčevali pri tisti opremi, ki je naravnost nujna.

Poleg tega nam daje šola vožnje še druge pomembne informacije, pridobivamo izkušnje in nasvete, ki nam bodo koristili še celo življenje. Pri motoristih je takšnih vsebin še več, posvetujemo se lahko tudi glede nakupa motorja, glede vzdrževanja in podobnih zadev. Vse to dobimo pri dobri avtošoli, ki se kandidatom dejansko dobro posveti in ne opravlja le osnovnega postopka.